Om att inte orka bråka

Jag hade ett verkligt argt inlägg planerat. Jag har klurat på formuleringar och insults i två dagar men ikväll när jag betalade räkningen insåg jag att jag inte orkar bråka. Det är för lite pengar att tjafsa över samtidigt som det inte är pengarna utan principen det handlar om.

Vi har som ni vet flyttat till Hufvudstaden och förutom posten ville jag också adressändra mitt ComHem-abonnemang. Förra gången var det inga problem men den här gången lyckades ComHem skada vår relation ganska ordentligt. De har skickat mig på en tur som innebär “ökade administrativa kostnader”, nytt kundnummer, icke-fungerande mina sidor, nytt programkort och återgång till pappersfakturor. Vilka de tar extra betalt för. Den enda slutsats jag kan dra av det är att ComHem håller på att bli “Fat and happy”. Och att de tycker att kunder är ett nödvändigt ont.

Enligt hyfsat beprövade teorier brukar inte det vara en framgångsrik approach för ett företag som vill fortsätta vara just det, framgångsrikt. Jag struntar i hur roliga youtube-klipp Judith & Judith spelar in och återger; vill man inte ha bra relationer med sina kunder för att man har många att ta av, har man börjat gå utför.

This entry was posted in Kommunikation, Personliga ting and tagged , , . Bookmark the permalink.
  • glenno

    Old habits die hard :

    Founded in 1983 as Televerket Kabel-TV as part of the former state-owned Televerket,…

    Com Hem has been ranked as the ISP with the least satisfied customers in Sweden 2007, 2008 and 2009 according to Svenskt Kvalitetsindex, an independent customer survey company. [2]

    Just Google ‘em…

  • Heidi

    Yeah, I know. But revenge is a dish best served cold…
    And the best revenge is to change cable company.

  • http://cypaz.blogg.se louise

    Nej, nu lurades du !