Vikten av korrläsning

Eftersom jag intresserar mig för språk och grammatik har det som följd att jag ofta påpekar brister i skrifter och publikationer. Jag brukar få diverse öknamn efter mig som exempelvis språkpolis och andra mer colorful epitet (det finns ingen riktigt bra översättning till just det uttrycket tycker jag. Har du ett kommentera gärna).

På jobbet brukar jag därför få korrekturläsningsuppdrag som till exempel att gå igenom broschyrer och årsredovisningar innan de går till tryck. Det handlar inte enbart om att korrigera rena språkfel utan också att se till att innehållet är logiskt och presenteras på ett bra sätt.

Jag vill med denna utläggning och bakgrund ställa mig till förfogande för gymkedjan Sats som skickade ut nedanstående erbjudande till Kärleken igår. Det förefaller mig synnerligen ofördelaktigt för Sats kunder. Ring mig, jag är bra på det jag gör!

*Uppdaterat: Drog mig till minnes en annan marknadsmiss som SATS gjorde med en vattenflaska för något år sedan. Kika på min gamla post för att se bild!

This entry was posted in Kommunikation and tagged , , . Bookmark the permalink.