Frukostseminarium om sociala medier

I morse höll jag två seminarier om sociala medier för några av mitt företags kunder. Jag pratade om sociala medier med kunden i fokus och hur sociala medier med hjälp av transparens tvingar företag att bli snällare, bättre och framför allt ärligare. Eftersom man inte kan styra vilken information kunderna får tillgång till och i vilken riktning samtalet går måste man se till att man som företag alltid uppträder på ett bra sätt och odlar relationen med kunderna.

Efter föreläsningen hade vi tid för reflektion och funderingar och det var väldigt intressant att höra hur man resonerar kring de nya medierna på de olika företagen. Jag hoppas att jag får vara en del av deras satsning på sociala medier. Det hade varit roligt att följa utvecklingen.

Nu är jag ganska mör, satt sent med de jäkla usb-minnena och fixade det sista med presentationen.  Idag ska jag läsa på om BuddyPress. Om du har jobbat med det och har några erfarenheter du vill dela med dig av, kommentera gärna!

This entry was posted in Kommunikation, Personliga ting and tagged , , . Bookmark the permalink.