Lagerhaus bäddar in sig hos bloggare

Jag var inne på en Lagerhausbutik i ett ärende och råkade stöta på en halvgömd skylt om att de flyttat in hos sex olika bloggare och att de skulle sälja utvalda produkter därifrån. Bloggarna väljer alltså ut några favoriter i Lagerhaus sortiment och säljer i en egen liten webbshop på sin blogg. Det anordnas också tävlingar på Lagerhaus Facebooksida där man kan vinna en av bloggarnas favoriter, få tips och trix rörande bloggarens område m.m. Just nu har de ett vänerbjudande; om man gillar sidan och säger ett särskilt kodord i kassan får man rabatt. Jag är sugen på att testa bara för att se om det har implementerats fullt ut i organisationen. Det är ju annars inte så vanligt.

Jag tycker att det här är ett roligt initiativ och ett annorlunda sätt att kommunicera ut sitt sortiment. Lagerhaus gör ju faktiskt inte så mycket annan kommunikation utan verkar klara sig bra ändå. :) Det vore roligt att se vilket resultat de fick efter kampanjens slut. Ska försöka ta reda på det.

This entry was posted in Kommunikation and tagged , , . Bookmark the permalink.
  • Johanna Cargioli

    Hej Heidi,
     
    Kul att du gillar initiativet med Lagerhaus c/o. Vi gillar att utforska
    sociala medier, och tycker så klart själva att det är ett kul projekt.
    Projektet håller på ett par veckor till – hör gärna av dig om du vill
    veta mer.
     
    Mvh,
    Johanna, marknadschef på Lagerhaus
    johanna.cargioli@lagerhaus.se

  • Anonymous

    Tack för din kommentar! Jag skickar dig ett mail med lite frågor.
    /Heidi